tirsdag 9. desember 2008

Mine Eid-dager

Dagen før eid gikk jeg bare rundt og tenkte på hva jeg skulle lage, men jeg hadde forberedt meg god i tid i forveien. Så søndag på dagen gikk vi vår vanlig søndagstur rundt på området. Turen ble fort kortet ned for det var så himla kaldt!
Jeg laget dessert med vermicelli på kvelden og spinat med erter. Da var ihvertfall noe unnagjort. Etter at ungen var lagt til å sove, tok jeg på henna og koste meg foran pc'en.

Mandag morgen startet med at vi utvekslet gaver før det braket løs med lage-mat-maratonen min. Jeg matet ungen aller først, begynte deretter på å rense kjøttet. Jeg la det til å koke, mens jeg stelte og dusjet ungen. Han tok seg en lur mens jeg gjorde resten av hovedretten ferdig og begynte på annet småtteri som å kutte salat osv. Innimellom tok jeg pauser og ringte rundt til slektningner og for å si eid mubarak. Kl 12:30 var alt ferdig.
Da gjorde jeg meg selv istand før vi fikk besøk kl 14:30. Etter det var det matspising og servering i ett sett de neste par timene. Ungene fikk eid-gave og godteposer. Minien fikk en gave som han gikk rundt og krabbet etter de andre ungene med. Kl.18 gikk gjestene og vi la ungen til å sove. Etter det var jeg så gåen at jeg lå bareog daffet resten av kvelden foran pc'en. Vi tok oss en matbit til av restene senere på kvelden. Og that's it. Sånn gikk denne dagen :)

Ingen kommentarer: