søndag 7. desember 2008

Det er Eid imorgen!!!

Jeg gleder meg til Eid som en liten unge!! Jeg skal ha ballonger! Og godteposene som jeg ikke fikk brukt forrige helg! Og Eid-gaver! Og jeg har allerede tatt på meg henna på den ene hånda!Og jeg skal ha svigers over til middag! Det gruer jeg meg faktisk litt til pga matlagingen. Men, jeg begynte tidlig. Jeg har allerede laget en middagsrett; spinat med erter og en søt rett som jeg trodde at mannen min skulle spise før han skulle gå for å be fordi det er visst sunnah *

*************Men, jeg fant nettop ut at jeg tok feil. På Eid al-Fitr er det sunnah å spise noe søtt før man går for å be eid bønnen, men på Eid al-Adha er det sunnah å utsette å spise noe til etter eid-bønnen!
Det er forøvrig en egen fiqh for Eid al-Adha og Eid al-Fitr. Den for Eid al-Adha finner du her på Sunnipath: http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?HD=1&ID=651&CATE=115

Uansett så har jeg stor tro på at det blir en fin dag uansett hvor mislykket eller vellykket maten måtte være. For det er ikke det avgjørende. Det er selve stemningen fra morgenen av. Så, jeg skal passe på å ikke være morgen-"cranky" :S

Ingen kommentarer: