torsdag 4. september 2008

Ramadan kalenderen nesten ferdig! :)

Slik ser kalenderen ut nå.

Jeg valgte stjerner og måner som tema på stoffet. Synes det passet best med Ramadan. Stjernene og månene er klippet ut i filt. De skal ligge i organzaposer i lommene for hver dag, så kan ungen etter iftar ta ut en og feste den utenpå lommen. Vet ikke helt hvordan jeg skal fikse det med at de skal festes. Kanskje trykkknapper? Men... er usikker på om filten tåler det.

Jeg klippet ut bokstavene etter å ha festet dem med vliselin på stoffet. Quiltet er noe jeg ikke hadde gjort før jeg tok for meg disse bokstavene og jeg må si at det var noe kjedelig jobb! :P Neste gang klipper jeg dem heller ut i filt og limer på plass.

Sånn kommer den til å se ut til Eid, insha'Allah.

Nå gjenstår det to ting; finne ut hvordan jeg skal få festet stjernene og månene, og hvordan jeg skal henge dette opp.

Ingen kommentarer: