mandag 24. november 2008

Nettbutikk-vurdering: Shukr


Jeg kjøpte min første tunika fra Shukr for flere år tilbake. Og i løpet av de siste tre årene har jeg handlet der jevnlig.


Design: Relativt enkel design, nesten litt for kjedelig. De har tatt seg opp på den siste kolleksjonen sin med broderier og perler. De tar hovedsakelig sikte på lage dekkende klær. Enkelte av overdelene er litt korte etter min smak. Og bukser kjøper jeg ikke uten å prøve.

Kvalitet: God. Ulempen her som med mange andre butikker er at du ikke får alltid vite tykkelsen på stoffet. Jeg liker å vite sånt, spesielt siden vi bor i et land der det er kaldt for det meste. Og, jeg liker ikke klær jeg må stryke. Stoffene på de jeg har kjøpt har vært i 100% bomull. knapper og sømmer holder kjempegodt.

Pris: Prisene er i utgangspunktet greie, men med toll kan det raskt bli dyrt. Noen av klærne som er litt spesielle er verdt prisen.

Bestilling og forsendelse: De sender som regel innen 5 dager slik som de lover, men det kan noenganger ta litt lenger tid hvis det er f.eks. rett før eid e.l. Pakkene kommer i grå plastposer godt skjermet for skader og fukt. En ulempe med å bestille klær er at du får toll. Det kommer du ikke utenom. Så regn med at du får et tillegg på ca 25% pluss at tollbehandlingen koster vel også rundt en hundrings.

Handle her igjen? Ja og nei. Shukr får ofte inn noen unike design på overdelene som er lekre. Da er det om å gjøre å være kjapt ute. Men jeg nekter å kjøpe dagligdagse klær herfra mer. Det blir for dyrt med toll og det hele.

Ingen kommentarer: