lørdag 29. november 2008

Feiring


Jeg hadde så lyst til å gjøre noe morsomt for ungene i familien. Dette er ikke en bursdagsfeiring, men mer min egen nafs som har lyst på en god hjemmelaget bløtkake :D
Jeg har laget godteposer til de litt mer voksne barna. Ikke noe poeng i å lage det til mini-kompisen min. Han skjønner ikke mye foreløpig. Jeg brukte silkepapir jeg hadde liggende til å pakke rundt posene og knyttet igjen med gavebånd. Ikke noe vits i å gjøre dette komplisert.
Jeg skal ut senere idag, får se om jeg får kjøpt noen ballonger.
Egentlig burde jeg kanskje vente til eid. Men, det er ikke noe galt i å feire sammen med barna for at man har godt.
Bursdagsfeiring og andre feiringer er tydeligvis et tema som opptar mange muslimske foreldre siden dette er blitt spurt en del ganger på Sunnipath også. Mufti Muhammad ibn Adam al-Kawthari har et langt og utfyllende svar om bursdagsfeiring: http://www.daruliftaa.com/question.asp?txt_QuestionID=q-16045135
If one thanks Allah and shows gratitude for being blessed with one more
year of his life, thus expresses happiness and joy, then there is nothing wrong
with that. (See: Fatawa al-Rahimiyya (urdu), 6/320)
Vel, da skal jeg insha'Allah lage en kake som det står: "Alhamdulillah" på :)

Ingen kommentarer: