torsdag 7. august 2008

Hva har du forberedt?

Ja, hva har du foreberedt? Nå snakker jeg ikke om mat. Ramadan er rett rundt hjørnet og det er ikke bare fryseren min som skal fylles opp, men også mitt lager av imaan (tro) og taqwa.
Vi innser ikke hvor fort tiden flyr. Ikke før vi ikke er i stand til å ta igjen det tapte. Ofte er det tapte ønsker og mål som ligger igjen bak oss etter at vi har passert enda en ramadan.
Og tror du at du er så heldig at du kan oppleve mange nok ramadaner til å si "neste gang, neste år, insha'Allah"?
Her er en liten tankevekkende prat om foreberedelse til ramadan fra Shaykh Abdul Husain Sattar:
http://www.sacredlearning.org/audio/general/2008/preparing_early.m3u

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå. gleder meg sånn til Ramadan! Takk for at du minnet meg på det :)

Hijabi søster sa...

Jeg gleder meg til se tipsene dine til eid, jeg ;)